KATEGORİLER
Kadın Sağlığı
Erkek Sağlığı
Çocuk Sağlığı
Ergenlik Dönemi
Vitaminler ve Besin Destekleri
Hamilelik - Emzirme Dönemi
Hesaplayıcılar
Beslenme ve Kilo Kontrol
Hastalıklar
Göz Sağlığı
Cilt Sağlığı
Saç - Tırnak Sağlığı
Ağız - Diş Sağlığı
Ayak - Bilek - Bacak Sağlığı
Uzmanlarımız
 
    2041

Yaşlanmayı Geciktirmek İçin Nasıl Beslenmeli

 

 

Yaşlanmayı Geciktirmek İçin Nasıl Beslenmeli?

 

Yaşlanmayı engellemek her ne kadar imkansız gibi görünse de, doğru beslenme ve yaşam tarzı değişiklikleriyle yaşlanmanın etkilerini azaltmak ve yaşam kalitesini artırmak mümkündür. Bunun için tek bir mucizevi besin yoktur. Ancak size uygun bir beslenme programı ve size özel önerilerle vücudunuzun her hücresinin ihtiyaçlarına yanıt verebilir ve yaşlanmayı erteleyebilirsiniz. Burada önemli noktalardan biri de doğru seçimleri yapmaya en kısa sürede başlamanızdır.

 

Yaşlanmayı Ertelemek İçin Beslenme Önerileri:

 

Ÿ   İdeal ağırlığınıza kavuşun. Fazla kilolarınızın ileriki dönemlerde başta kalp damar hastalıkları ve diyabet olmak üzere pek çok sağlık sorununun temelini oluşturduğunu unutmayın. Beden Kitle İndeksinizi (BKİ) 20-25 arasında tutun. Bel çevrenizin normal sınırlarda olmasına dikkat edin.

Ÿ   Öğünlerinizi düzenli tüketin ve sık aralıklarla beslenmeye çalışın. Hiçbir öğününüzü özellikle de sizi zinde tutan en önemli öğün olan kahvaltıyı kesinlikle atlamayın.

Ÿ   Yağ, şeker ve tuz tüketiminizi sınırlayın. Sağlıklı bir vücut ağırlığına ulaşmak, damarlarınızı ve kalbinizi korumak, vücudunuzdaki toksik yükü azaltmak, hücrelerinizin erken deforme olmasını engellemek için şeker ve tuz eklemesinden kaçının, etle pişirdiğiniz yemeklere yağ eklemeyin, az yağlı ya da yağsız besinleri tüketmeye çalışın. 

Ÿ   Hayvansal kaynaklı doymuş yağlar (tereyağı, et ve süt ürünlerindeki yağ vb) kan kolesterolünüzü yükseltir ve kalp hastalıkları riskinizi artırır. Bu nedenle katı yağlar yerine, doymamış yağ asitlerini içeren zeytinyağı, ayçiçek yağı, soya yağı, fındık yağı, kanola yağı vb bitkisel sıvı yağlara ağırlık verin. Kalp ve beyin sağlığı için faydalı olan omega-3 yağ asitlerinden yeterli miktarda almaya özen gösterin (ceviz, balık, koyu yeşil yapraklı sebzeler vb).

Ÿ   Az yağlı ya da yağsız süt ve süt ürünlerini tercih edin. Kemik, diş ve kas sağlığınız için gerekli olan protein ve kalsiyum deposu bu grup besinlerden günde en az 2 porsiyon tüketmeye çalışın.

Ÿ   Kompleks karbonhidratları tercih edin. Tam tahıllı ekmekler, bulgur, kepekli makarna, esmer pirinç, kurubaklagiller ve tam tahıllı kahvaltı gevrekleri gibi glisemik indeksi düşük, posa içeriği yüksek olan bu karbonhidrat kaynakları, kan şekerinizi daha yavaş yükselterek çabuk acıkmanızı engelleyecek, damarsal yaşlanmanızı yavaşlatacaktır.

Ÿ   Hücrelerin, serbest radikallerin zararlı etkilerinden korunması için günde 5 - 8 porsiyon sebze ve meyve tüketin. Vitamin ve mineral deposu olan, vücudu toksik maddelerden arındıran bu mucizevi besinlerin özellikle koyu renkli olanlarını tercih edin. Antioksidan içeriği daha yüksek olan çiğ sebze tüketiminizi artırmak için her öğününüzde mevsimine uygun sebzelerden hazırlanmış salatalara yer verin.

Ÿ   İşlenmiş-konserve besinler yerine, taze ya da donmuş olanları tercih edin.

Ÿ   Günde en az 25-30 g posa alın. Kanser, hipertansiyon, hiperkolesteolemi, osteoporoz, şişmanlık, kabızlık gibi birçok problemi önleyebilmek için günde en az 2 porsiyon meyve, 3 porsiyon sebze ve 4 porsiyon tam tahıllı ürünleri tüketin.

Ÿ   Kurubaklagiller, yeşil fasulye, soya ve yulafta bol miktarda bulunan saponinler, antioksidan etki göstererek hücrelerdeki DNA mutasyonlarını önler ve antikanserojen etki gösterirler. Bu yüzden bu besinleri sıklıkla tüketin.

Ÿ   Kabızlığı önlemek, böbrek fonksiyonlarını korumak, vücudun toksinlerden arınmasını sağlamak için günde ortalama 2,5 lt su için.

Ÿ   Kafein ve alkolden uzak durun. Çay, kahve, kola vb içecek tüketimizi sınırlayın.

Ÿ   Besin desteklerinden yararlanın. Özellikle E vitamini, selenyum, beta-karoten, C vitamini, çinko, kalsiyum, magnezyum, B12, folik asit, omega-3, L-karnitin, koenzim Q10, likopen anti-aging besin desteklerinin öncüleridir. Kullanmaya başlamadan önce mutlaka doktorunuza danışın.

 
 
Yazdır

 
 
Bu alanda internette en çok aranan konular:
 kilo ve sağlık   Gerekli besinler   sağlıklı besinler   kilo kontrol   beslenme   kilo yapan besinler   kilo ve beslenme   kilo koruma yöntemleri   düzenli beslenme   zayıflatan besinler   beslenmenin önemi   beslenme ve sağlık
   kilo verme   kilo ve beslenme   kilo kontrol   kilo alma   diyet   beslenme ve sağlık   beslenme ve kilo hesabı   beslenme ve kilo   beslenme
 
 
 Üye Girişi
E-Mail :
Şifre :
Üye değilseniz lütfen üye olmak için tıklayınız
Şifremi Unuttum
Aktivasyon Mailim Gelmedi



 E - Mail Grubu
E-Posta

Ailenizde en sık görülen hastalık hangisidir?
 

kanser

 

kalp hastalıkları

 

astım

 

psikolojik rahatsızlıklar

 

böbrek yetmezliği

 
İhtiyaç Listeleri
Doğum Çantası
Seyahat Listesi

Bu sitede yer alan yazıların tümü, bilgi edinmek isteyen ziyaretçiler için hazırlanmıştır. Bu bilgiler, hiç bir zaman hastalık ve diğer sorunlara yönelik teşhis ve tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır. Sitede yer alan yazı ve resimlerin kopyalanması, her türlü kullanımı ve bilgilerin uygulanması sonucu gelişen hukuki, ahlaki, mesleki, sağlık ve yaşamsal sorunlar; sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır. Bunlardan dolayı ortaya çıkabilecek hiç bir sorundan site ve yazarları sorumlu kılınamaz.
   
 
  E-Ticaret Sitesi ve Web Sitesi Tasarımı | Webpaketi.com