KATEGORİLER
Kadın Sağlığı
Erkek Sağlığı
Çocuk Sağlığı
Ergenlik Dönemi
Vitaminler ve Besin Destekleri
Hamilelik - Emzirme Dönemi
Hesaplayıcılar
Beslenme ve Kilo Kontrol
Hastalıklar
Göz Sağlığı
Cilt Sağlığı
Saç - Tırnak Sağlığı
Ağız - Diş Sağlığı
Ayak - Bilek - Bacak Sağlığı
Uzmanlarımız
 
    1022

Erkek Sağlığı_Ağırlık Egzersizleri

 
Ağırlık Antrenmanlarına Giriş

Ağırlık antrenmanı iskelet kaslarının hacmi ve gücünü arttırmaya yönelik bir egzersiz çeşididir. Doğru uygulandığında ağırlık kaldırma yalnızca güç arttırmayı sağlamaz aynı zamanda sağlık üzerinde de olumlu etki yapabilmektedir.

En yaygın ağırlık antrenman metodu çalışma programı içinde kullanılan ağırlıkların giderek arttırılmasıdır. Ağırlık antrenmanları çeşitli aletlerle ve çalışma programlarıyla belirli kas gruplarının uygulanan diğer spor türlerine yardımcı olabilmesi ya da sadece sağlık ve fitness için geliştirilmesi hedeflenmelidir.

Ağırlık çalışmalarında tekrar ve set sistemi kullanılır. Tekrar bir ağırlığın kaç kere indirilip kaldırılacağı set ise tekrarların duraksamaksızın bir dizi halindeki ifadesidir.

Örneğin 5 tekrar 2 set ifadesi ağırlığın 5 kez indirilip kaldırılacağı ve belirli bir dinlenme aralığından sonra ikinci defa 5 kez aynı hareketin tekrarlanacağı anlamına gelmektedir.

Tekrar ve setlerin ne kadar olacağı ağırlık antrenmanından beklenen hedefe bağlı olarak değişebilmektedir. Bu hedef çabuk kuvvet, maksimum kuvvet ve dayanıklılık gibi kuvvet türlerine belirli bir spor türünden beklenen kas türüne ve kasın tepki hızına göre değişebilmektedir.

Tekrar ve set sistemiyle spor fizyolojisi denilen bilim dalında kasların bariz bir büyüklük kazanmadan kuvvetinin arttırılabileceği ispatlanmıştır.

“Daha çok çalışma,  daha iyi sonuç” felsefesi, yetenekleri geliştirmek amacıyla müzik dersleri ve spor egzersizleri için uygulanabilir. Ne yazık ki, düşünülenin tersine, ağırlık antrenmanları için uygulanamaz.

Aslında toparlanma olmadan her gün yoğun bir şekilde antrenman yapma, sadece kasların büyümesini engellemekle kalmayıp bağışıklık sistemini de çökertir. Bu durum da nezle, grip ve başka hastalıklara yol açar.

Ayrıca aşırı antrenman sizi tendon iltihaplanması ve kas incinmeleri gibi yaralanmalara daha meyilli hale getirir.

Haftada üç, dört veya beş gün antrenman yapmak veya her gün başka bir vücut bölümüne odaklanmak yerine haftada sadece iki gün yoğun antrenman yapmak, kasların yeterli oranda toparlanabilmesi için gereklidir. Egzersiz başına dört veya beş set yapıyorduysanız sadece üç set yapmak da kaslarınızı toparlamada yardımcı olur.

Her gün farklı vücut bölümlerini içeren (bir gün sadece vücudun alt kas gruplarını çalıştırmak diğer gün ise sadece üst kas gruplarını çalıştırmak gibi) rutin çalışmalardan daha ziyade, haftada iki defa, vücudun her bölgesiyle ilgili egzersizleri içeren antrenmanlar yapmak dengeli bir kas grubuna sahip olmanıza yardımcı olur.

Birden fazla bölgeyi aynı anda çalıştıran egzersizler (ayrıca birleşik hareketler olarak da bilinirler), tek bölge hareket ve egzersizlerinden daha fazla kası çalıştırır ve daha çok kas büyümesi sağlar. Bu yüzden şınav, ağırlıkla çömelme gibi omuz, kol ve bacaklarınızı beraber çalıştırabilecek egzersizleri tercih etmek size daha fazla yarar sağlayacaktır.

Bir diğer önemli konu ise spor dışındaki yaşamınızda geçirdiğiniz sağlıklı saatler, bunların başında ise uyku düzeniniz. Araştırmalar göstermiştir ki, güç ve hacim artışını sağlamanın yanında, antrenmanlar arasında vücudun yeterli derecede dinlenip toparlanabilmesi için her gece en az yedi veya sekiz saat uyku gerekmektedir. Kaslar, büyüme hormonunun optimum salgılandığı derin uyku safhasında büyümektedir.

Ağırlık egzersizleri sağlık için yapılır ama aşırı durumlarda zararlı olmaya başlar. Çok fazla antrenman veya ayna karşısında fiziğinizi izlemeye aşırı zaman ayırmanız, sizi, eşinizle veya kız arkadaşınızla, ailenizle ve arkadaşlarınızla ilgilenemez duruma sokabilir.

Aşırı antrenman, sizle sosyal yaşamınız ve ilişkileriniz arasına girebilir. Bu yüzden, salona gidişlerinizi azaltırsanız sadece bir takıntıdan kaçınmakla kalmayıp, aynı zamanda, kaslarınıza toparlanmak için yeterince zaman vererek onların güç ve hacimlerini de arttırabilirsiniz.
 
Yazdır

 
 
Bu alanda internette en çok aranan konular:
 erkekler için sağlık bilgileri   sağlık için   erkeklerde sağlık   erkeklerde beslenme   erkeklerde kilo   erkeklerde sağlık ve spor
   spor ve kalori   sağlıklı kilo vermek   sağlık ve kilo   kilo ve spor   kilo ve sağlık   kilo kaybetmek   kilo almak   kilo   diyet   besin ve kilo
   vücut gelişimi   Spor yapmak   kas geliştirici sporlar   ağırlık kaldırmak   ağırlık çalışmak   ağırlık
 
 
 Üye Girişi
E-Mail :
Şifre :
Üye değilseniz lütfen üye olmak için tıklayınız
Şifremi Unuttum
Aktivasyon Mailim Gelmedi



 E - Mail Grubu
E-Posta

Ailenizde en sık görülen hastalık hangisidir?
 

kanser

 

kalp hastalıkları

 

astım

 

psikolojik rahatsızlıklar

 

böbrek yetmezliği

 
İhtiyaç Listeleri
Doğum Çantası
Seyahat Listesi

Bu sitede yer alan yazıların tümü, bilgi edinmek isteyen ziyaretçiler için hazırlanmıştır. Bu bilgiler, hiç bir zaman hastalık ve diğer sorunlara yönelik teşhis ve tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır. Sitede yer alan yazı ve resimlerin kopyalanması, her türlü kullanımı ve bilgilerin uygulanması sonucu gelişen hukuki, ahlaki, mesleki, sağlık ve yaşamsal sorunlar; sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır. Bunlardan dolayı ortaya çıkabilecek hiç bir sorundan site ve yazarları sorumlu kılınamaz.
   
 
  E-Ticaret Sitesi ve Web Sitesi Tasarımı | Webpaketi.com