KATEGORİLER
Kadın Sağlığı
Erkek Sağlığı
Çocuk Sağlığı
Ergenlik Dönemi
Vitaminler ve Besin Destekleri
Hamilelik - Emzirme Dönemi
Hesaplayıcılar
Beslenme ve Kilo Kontrol
Hastalıklar
Göz Sağlığı
Cilt Sağlığı
Saç - Tırnak Sağlığı
Ağız - Diş Sağlığı
Ayak - Bilek - Bacak Sağlığı
Uzmanlarımız
 
    2041

Kilo ve Egzersiz

 

Kilo ve Egzersiz

 

Hareketsiz yaşam tarzı şişmanlığın hem nedeni hem de sonucu olabilir. Çünkü şişmanlık alınan enerjinin harcanan enerjiden az olması sonucunda oluşur ve şişman bireylerin basit egzersizlerde bile normal ağırlıktaki bireylere göre daha çok efor harcamaları gerekmektedir. Bu da şişman bireylerde harekete (egzersize) karşı bir isteksizlik oluşturur. Fiziksel aktivitesi düşük obez bireylerde öncelikle günlük aktivitelerin arttırılması (asansör yerine merdivenle çıkma, kısa mesafelerde araç kullanma yerine yürüme vb) gerekir. Daha sonra egzersiz programına başlanmalı ve aktivitenin süresi ve hızı kademeli olarak arttırılmalıdır.

 

Egzersizin ağırlık kaybı üzerine etkileri de çok yönlüdür. Bu etkiler:

 

a)  Hem egzersiz sırasında, hem de sonrasında toplam enerji harcamasını arttırır. Aktivitenin yoğunluğu, süresi ve sıklığı enerji harcamasını etkiler. Egzersiz programı dışında da fiziksel aktivitede genel anlamda artışa neden olur. Aynı zamanda besinlerin termik etkisini (termogenesis) de artırır. Termogenesisi düşük olan obez bireylerde akut egzersizin besinlerin termik etkisini yaklaşık % 40 oranında arttırdığı bilinmektedir.

 

b) Bazal metabolizma hızını (BMH) arttırır. Uzun ve yoğun bir egzersiz sonrasında BMH birkaç saat yükselmiş olarak kalır. Egzersiz, düşük kalorili diyet uygulaması sırasında BMH’ nın yavaşlamasını engelleyerek ağırlık kaybının devamlılığını sağlar.

 

c) Harcanan enerji vücudun yağ kitlesinden sağlanır. Yağ kitlesi azalırken kas kitlesi korunur, hatta artar. Böylece kas kitlesinin artışı metabolik hızı da arttırarak ağırlık kaybını ve korunmasını sağlar. Bu nedenle egzersiz programıyla ağırlık kaybeden bireylerin geri kilo kazanımları da yavaşlatılmış veya engellenmiş olur.

 

d) İştahı kontrol eder, egzersizin oluşturduğu strese karşı vücut, depo glikoz ve yağ asitlerini yıkıma uğratıp, kan damarlarına göndererek tokluk hissi oluşturur. Egzersiz besin tercihlerini de etkileyebilir. Karbonhidratlı besinlerde daha çok, yüksek yağlı besinlerde daha az tüketime neden olur. Aynı zamanda vücut sindirim fonksiyonlarını baskılar ve yağ oksidasyonunu arttırır. Böylelikle egzersiz özellikle anksiyete, depresyon, can sıkıntısı sonucu oluşan iştahı baskılamış olur.

 

e) Stresin azaltılmasında yardımcı olur. Çünkü stres durumunda istenmeyen bir yemek yeme davranışı gelişmektedir. İşte bu noktada aktivite etkili olmaktadır. Aktivitenin kendini sağlıklı ve sosyal hissetme ve kendine güvenme açısından olumlu etkileri vardır ve yüksek düzeyde kendine güvenme hissi, ağırlık kontrolünün devam etmesinde önemli bir destek sağlamaktadır.

 

f) Tüm bu etkenlere bağlı olarak fiziksel aktivite ve egzersiz programları şişmanlığı ve şişmanlığa bağlı gelişen hastalıkların morbidite ve mortalitesini de azaltmış veya önlemiş olur. 

 

Ağırlık kaybı için uygulanacak egzersiz programında, egzersiz yoğunluğunun azdan çoğa doğru kademeli olarak arttırılması, yaşam boyu düzenli bir şekilde yapılabilecek özellikte olması, daha çok aerobik karakterde (yürüme, bisiklet, yüzme, dans vb) ve kişinin zevk alarak yapabileceği türde olması gibi özelliklere dikkat edilmelidir.
 

Özetleyecek olursak:

·         Enerji harcamasında egzersiz sırasında artma

·         Enerji harcamasında egzersiz sonrasında artma

·         Egzersiz programı dışında da genel aktivitede artma

·         Besinlerin termik etkisinde artma

·         Bazal metabolizma hızında artma

·         Diyet uygulaması sırasında bazal metabolizma hızının yavaşlamasında azalma

·         Diyet uygulaması sırasında kas kitlesinde daha az, yağ kitlesinde daha çok azalma

·         Karbonhidratlı besin tercihinde artma, yağlı besin tercihinde azalma

·         Yağ oksidasyonunda artma

·         Streste azalma

·         Obezite ve obezite ile ilgili hastalıkların mortalite ve morbiditesinde azalma

 

Egzersizlerin türü, sıklığı, süresi ve (en az 30 dakika sürmelidir) yoğunluğudur (intensity). Egzersiz yoğunlunu objektif olarak ölçmenin en pratik yolu kalp atım hızı, yani nabızdır. Nabız ölçme imkânı olmayan ortamlarda (ör: yüzme) ve yoğunluğun nabız ile ölçülemediği egzersizlerde (ör: ağırlık kaldırma) egzersiz yoğunluğu ayrıca subjektif olarak da değerlendirilebilir. Örneğin; düşük yoğunlukta, orta yoğunlukta, yüksek yoğunlukta, vb. Özellikle kardiyorespiratuar egzersizleriniz sırasında nabız hızınızı ölçerek egzersiz yoğunluğunuzu belirleyebilirsiniz.

 

 

<<<   1   2   >>>

Yazdır

 
 
Bu alanda internette en çok aranan konular:
 kilo ve sağlık   Gerekli besinler   sağlıklı besinler   kilo kontrol   beslenme   kilo yapan besinler   kilo ve beslenme   kilo koruma yöntemleri   düzenli beslenme   zayıflatan besinler   beslenmenin önemi   beslenme ve sağlık
   sağlıklı yaşam için ihtiyaç duyulanlar   vitamin ve sağlık   mineraller   sağlıklı yaşam için gerekenler   sağlıklı yaşam için   sağlıklı yasamak için destekleyiciler   sağlıklı yaşama için gerekli besinler   sağlıklı yaşam   sağlıklı yaşamak için   Sağlıklı Yaşam Destekleri
   erkekler için sağlık bilgileri   sağlık için   erkeklerde sağlık   erkeklerde beslenme   erkeklerde kilo   erkeklerde sağlık ve spor
   kadın ve sağlığı   kadın sağlık   kadın sağlığı merkezleri   kadın sağlığı merkezi   Kadın sağlığı   kadın hastalıkları   kadın doğum   kadın dogum sağlığı   kadın aile   bebek sağlığı   aile sağlığı merkezi   aile kadın sağlığı
   spor ve kalori   sağlıklı kilo vermek   sağlık ve kilo   kilo ve spor   kilo ve sağlık   kilo kaybetmek   kilo almak   kilo   diyet   besin ve kilo
   temizlik ve bakım   kişisel temizlik   kişisel bakım ürünleri   kişisel bakım resimleri   kişisel bakım nelerdir   kişisel bakım nedir   kişisel bakım erkek   kişisel bakım araçları   kişisel bakım aletleri

   spor ve kalori   sağlıklı kilo vermek   sağlık ve kilo   kilo ve spor   kilo ve sağlık   kilo kaybetmek   kilo almak   kilo   diyet   besin ve kilo
   kilo vermek   kilo verme   kilo hesaplama   kilo almak   kilo alma   ideal kilo hesaplama   ideal kilo   hamilelikte kilo   diyet   boy ve kilo   boy kilo   bebek kilo   bebek gelişimi   bebek boy kilo
   zayıflama diyet   zayıflama   zayıflama   kalori   diyet yemekleri   diyet yemek tarifleri   diyet tarifleri   diyet tarifleri   diyet programları   diyet programı   diyet listesi   diyet listeleri   diyet kalori
   kilo yapan besinler   kilo ve sağlık   kilo kontrol   kilo hesabı   besin ve kilo   besin destekleri
   kronik rahatsızlıklarda kilo   kronik hastalıklarda kilo   kilo ve sağlık   kilo ve rahatsızlıkları   kilo ve kronik rahatsızlıklar   kilo ve hastalılar   kilo ve hastalıklar
   sebze yemekleri   diyet yemekleri tarifleri   diyet yemekleri resimli   diyet yemekleri listesi   diyet yemek tarifleri   diyet yemek   diyet sebze yemekleri   diyet listesi
   zayıflama hareketleri   zayıflama egzersizleri   zayıflama egzersiz hareketleri   zayıflama egzersiz   egzersiz videoları   egzersiz ve zayıflama    bölgesel zayıflama
   nasıl kilo alınır   kilo almanın yolları   kilo almak için   kilo alma   kilo aldırıcı
   kilo verme   kilo ve beslenme   kilo kontrol   kilo alma   diyet   beslenme ve sağlık   beslenme ve kilo hesabı   beslenme ve kilo   beslenme
 
 
 Üye Girişi
E-Mail :
Şifre :
Üye değilseniz lütfen üye olmak için tıklayınız
Şifremi Unuttum
Aktivasyon Mailim Gelmedi



 E - Mail Grubu
E-Posta

Ailenizde en sık görülen hastalık hangisidir?
 

kanser

 

kalp hastalıkları

 

astım

 

psikolojik rahatsızlıklar

 

böbrek yetmezliği

 
İhtiyaç Listeleri
Doğum Çantası
Seyahat Listesi

Bu sitede yer alan yazıların tümü, bilgi edinmek isteyen ziyaretçiler için hazırlanmıştır. Bu bilgiler, hiç bir zaman hastalık ve diğer sorunlara yönelik teşhis ve tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır. Sitede yer alan yazı ve resimlerin kopyalanması, her türlü kullanımı ve bilgilerin uygulanması sonucu gelişen hukuki, ahlaki, mesleki, sağlık ve yaşamsal sorunlar; sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır. Bunlardan dolayı ortaya çıkabilecek hiç bir sorundan site ve yazarları sorumlu kılınamaz.
   
 
  E-Ticaret Sitesi ve Web Sitesi Tasarımı | Webpaketi.com