KATEGORİLER
Kadın Sağlığı
Erkek Sağlığı
Çocuk Sağlığı
Ergenlik Dönemi
Vitaminler ve Besin Destekleri
Hamilelik - Emzirme Dönemi
Hesaplayıcılar
Beslenme ve Kilo Kontrol
Hastalıklar
Göz Sağlığı
Cilt Sağlığı
Saç - Tırnak Sağlığı
Ağız - Diş Sağlığı
Ayak - Bilek - Bacak Sağlığı
Uzmanlarımız
 

22.09.2010

Zayıflamayı Başaran İnsanların Sırları

 


Zayıflamayı Başaran İnsanların Sırları


 


Amerika’da çeşitli zayıflama merkezlerinde diyetisyen veya doktorlara başvuran insanlar, kilolarını verdikten sonra deneyimlerine ilişkin cümle söylemeleri istenmiş ve onların cümleleri kitap haline getirilmiş. İşte bu kitaptan bazı örnekler aşağıda özetlenmiştir:


 



  • Bir günlük tutun. Hem ne yediğinizi, hem de ruh halinizi kaydedin. Böylece hangi durumlarda, nerelerde, kimlerle neler yediğinizi görebilirsiniz,

  • Her zaman ölçülü olun, porsiyonlarınız düşündüğünüzden her zaman daha küçük olsun,

  • Kilo vermeye değil, sağlıklı beslenmeye odaklanın,

  • Kilo kaybını kendinize verdiğiniz ve sizi çok mutlu eden bir hediye olarak düşünün,

  • Geçmişi değiştiremeyebilirsiniz ama gelecek için şansınızı deneyebilirsiniz,

  • Hiçbir yiyecek sizin kendinizi zayıf hissetmenizden daha lezzetli olamaz,

  • Bol sebze, az yağ, biraz egzersiz, bardak bardak su için ve hayata olumlu bakın,

  • Kaybettiğiniz her kilo için kendinizi ödüllendirin,

  • Bilinçli bir şekilde yemek yiyin, yavaş olun ve ağzınıza götürdüğünüz her lokmaya dikkat edin,

  • Sabırlı olun. Bir gecede sonucu göremeyeceksiniz ama mutlaka gerçekleşeceğine inanın,

  • Yemek yeme havasına girdiğiniz anlar yemek yemeyin,

  • Tatlıdan vazgeçmiyorsanız tam tersi tatları deneyin. Buruk, acı tadı olan sarımsak, dereotu… gibi yiyecekleri kullanın,

  • Diyeti uygularken günde 20 kez kendi kendinize “ben zayıfım” deyin. Motive olursunuz ve sonunda gerçekleşir.

  • İlk birkaç hafta mükemmel bir şekilde kilo verebiliyorsunuz. Sonra yavaşlıyor, sakın vazgeçmeyin. Motivasyonunuzu koruduğunuz sürece kilo vermeniz tekrar hızlanır,

  • Her yemekten sonra dişlerinizi fırçalayın. Ağzınızdaki temizlik duygusunun sizin birkaç saat acıkmanızı engelleyeceğini unutmayın,

  • Kendinize en uygun egzersizi arayın. Gerekirse hepsini deneyin. Çünkü kitapta, gazete okunan veya videoda seyredilen egzersizleri yapamayabilirsiniz, pes etmeyin ve bir diğerini uygulayın,

  • Kendinize karşı merhametli olun, mükemmele ulaşamadığınızda üzülmektense kat ettiğiniz yol için sevinin,

  • Eğer bir açık büfe ile yüz yüze iseniz, hemen salata bölümüne gidin ve tabağınızı salatayla doldurun. İkinci kez gittiğinizde kendinizi tok hissedeceksiniz ve daha fazla kontrol edebileceksiniz,

  • Kendinize zaman ayırın. Hayal ettiğiniz ama gerçekleştiremediğiniz şeyleri yapın,

  • Zaman zaman dinlenin, sadece dinlenin,

  • Yiyeceklerinizi haftalık olarak planlayın. Böylece alışveriş yaparken abur cubur satın almaktan kurtulabilirsiniz,

  • Eğer hızla kilo veremediyseniz hayal kırıklığına uğramayın. Eğer çok çabuk kilo verirseniz yeme alışkanlıklarınızı değiştirmeniz imkânsızlaşır. Herhangi bir tatlıyı yemeden veya bisküvi paketini açmadan önce kendinize sorun “ben gerçekten aç mıyım?” Eğer cevabınız olumlu ise 10 dakika bekleyin ve bu soruyu tekrar sorun,

  • Gün içinde mutlaka egzersiz saatiniz olsun. Hangi egzersizi yaptığınız önemli değil, yeter ki ona zaman ayırın,

  • Yemeğe başlamadan önce bir bardak su için ve bu sırada düşünün “şu anda yemek yiyorum ama hedeflediğim kilodan uzaklaşıyorum”. Kendi kendinizle yapacağınız bu tartışma işe yarayacaktır.

  • Asla süpermarkete aç gitmeyin. Eğer insanlar tok karnına alışverişe giderlerse, besin değeri daha yüksek yiyecekler alabilmekte ve abur cuburdan daha uzak kalabilmektedirler,

  • Bir arkadaşım çok az kilo verdiğinde hayal kırıklığına uğrarsa, ona şunu soruyorum. “Yarım kilo vermeyip, alsaydın kendini nasıl hissedeceksin?”

  • Eğer yemek yemek istemiyorsanız, yemek yiyebileceğiniz bir yere gitmeyin,

  • Her gün yapacağınız küçük değişiklikler sizi hayallerinize daha da yaklaştırabilir. İlk adım olarak apartmanınızın etrafında yürüyerek işe başlayabilirsiniz,

  • Herhangi bir hareket hiç olmamasından daha iyidir,

  • Vazgeçmek istediğiniz anda kendinize sorun “alternatifim nedir?”. Eğer kilo almaya devam ederseniz, alacaksınız, daha alacaksınız, üzüleceksiniz, daha üzüleceksiniz, üstelik geri de dönemeyeceksiniz,

  • Doğru zamanda karar verdiniz. Yarın değil şimdi başlamalısınız…

 


 


Bu içerikte yorumunuz olmasını istiyorsanız.
Lütfen üye girişi yapınız.

Üyemiz değilseniz buraya tıklayarak üye olabilirsiniz.

Üye girişi yapmak için buraya tıklayınız.

 
 
 
 Üye Girişi
E-Mail :
Şifre :
Üye değilseniz lütfen üye olmak için tıklayınız
Şifremi Unuttum
Aktivasyon Mailim Gelmedi



 E - Mail Grubu
E-Posta

Ailenizde en sık görülen hastalık hangisidir?
 

kanser

 

kalp hastalıkları

 

astım

 

psikolojik rahatsızlıklar

 

böbrek yetmezliği

 
İhtiyaç Listeleri
Doğum Çantası
Seyahat Listesi

Bu sitede yer alan yazıların tümü, bilgi edinmek isteyen ziyaretçiler için hazırlanmıştır. Bu bilgiler, hiç bir zaman hastalık ve diğer sorunlara yönelik teşhis ve tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır. Sitede yer alan yazı ve resimlerin kopyalanması, her türlü kullanımı ve bilgilerin uygulanması sonucu gelişen hukuki, ahlaki, mesleki, sağlık ve yaşamsal sorunlar; sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır. Bunlardan dolayı ortaya çıkabilecek hiç bir sorundan site ve yazarları sorumlu kılınamaz.
   
 
  E-Ticaret Sitesi ve Web Sitesi Tasarımı | Webpaketi.com