KATEGORİLER
Kadın Sağlığı
Erkek Sağlığı
Çocuk Sağlığı
Ergenlik Dönemi
Vitaminler ve Besin Destekleri
Hamilelik - Emzirme Dönemi
Hesaplayıcılar
Beslenme ve Kilo Kontrol
Hastalıklar
Göz Sağlığı
Cilt Sağlığı
Saç - Tırnak Sağlığı
Ağız - Diş Sağlığı
Ayak - Bilek - Bacak Sağlığı
Uzmanlarımız
 

22.09.2010

Hipertansiyon İçin Beslenme Önerileri

 

Hipertansiyon İçin Beslenme Önerileri



Kan basıncı, kanın damar duvarına yaptığı basınçtır. Vücudunuzun ihtiyacına göre kan basıncınız, gün içinde değişen zamanlarda yükselir veya düşer. Kan basıncının yükseldiği durumu ifade eden hipertansiyon, daha sık görülen ve sağlığınız için daha tehlikeli olan bir sorundur. Sürekli yüksek seyreden kan basıncı, damarlarınızın zarar görmesine ve kalbinizin aşırı çalışmasına, yük altında kalmasına neden olur.



Hipertansiyonun oluşumunu önlemede ve tedavisinde beslenme ve yaşam tarzı önemli yer tutar.


Hipertansiyondan Korunmak İçin:


 


-       Sigarayı kesinlikle, alkollü içki ve kahveyi içmeyin veya azaltın.


-       Yeterli ve dengeli beslenin, fazla kilolarınız varsa diyet ve egzersiz yapın.


-       Stresten uzak durun.


-       Düzenli spor yapın.


-       Şeker hastalığı, hormon bozuklukları gibi kalp ve damarlarınızın sağlığını etkileyecek hastalıklarınız varsa tedavi olun.



Hipertansiyon tedavisinde dikkat edilmesi gerekenler:


-       Vücut ağırlığı mutlaka istenilen seviyeye gelmelidir.


-       Düzenli fiziksel aktivite tüm hastalıkların önlenmesinde olduğu gibi hipertansiyon tedavisinde de önem taşır. Bu nedenle haftada en az 3 gün olmak üzere orta tempolu egzersiz yapılması önerilir.


-       Alkol alımı varsa mutlaka sınırlandırılmalıdır. Haftada sadece 2-3 gün olacak şekilde, kadınlar 1 kadehin, erkekler ise 2 kadehin üstüne çıkmamalıdır.


-       Doymuş yağlar ve kolesterol kan basıncını arttırmada önemli faktörlerdir. Beslenme programında doymuş yağ ve kolesterolün azaltılması gerekir. Bunun için tereyağı, sadeyağ, iç yağ ve katı margarin,  sosis, salam gibi şarküteri ürünleri, sakatatlar (beyin, böbrek, karaciğer), bazı deniz ürünleri (karides gibi),  içeriği bilinmeyen hazır gıdaları tüketmekten kaçınılmalıdır.


-       Tam yağlı süt ürünleri yerine yağı azaltılmış süt ve ürünleri tercih edilmelidir. Yağlı etler yerine yağsız kıyma, yağsız et ürünleri, balık eti ve tavuk eti daha sağlıklıdır. Haftada en az 2 kez balık tüketmek veya balık yağı suplemanı kullanmak kan basıncı denetiminde önemli görev alır.


-       Sodyum alımı 1,5 - 2,5 g arasında (4 - 6 g tuz) tutulmalıdır. Bu alımı sağlayabilmek için yemeklere ilave tuz eklenmemeli, turşu, salamura vb yüksek tuz içeren besinler tüketilmemelidir.  Ayrıca, soya sosu gibi hazır soslar, mono-sodyum-glutamat, sodyum-benzoat gibi maddelerin ve kullanıyorsanız anti-asit ve reflü ilaçların içinde sodyum bulunduğu da unutulmamalıdır.


-       Potasyumdan zengin olan sebze ve meyvelere bol miktarda yer verilmelidir. Kayısı, muz, patates, kavun gibi besinler potasyumun en zengin kaynaklarıdır.


-       Magnezyumdan zengin olduğu bilinen bakliyatlar, ceviz, fındık gibi yağlı tohumlar beslenme programında mutlaka yer almalıdır.


-       Sarımsak kullanımı hipertansiyonlu bireylerde tavsiye edilir.


-       Çok şekerli yiyeceklerden uzak durup (pasta, dondurma, şerbetli tatlılar, meşrubatlar, meyve suları), mineral ve lif gibi besin maddelerini alabilmek için tam tahıl içeren yiyecekler tercih edilmelidir.


 


Eğer vücut ağırlığınız olması gerekenin üzerinde ise


önerilen besinlerin miktarlarının size göre ayarlanması gereklidir.


Lütfen bir diyetisyenden yardım alınız.


 

 

Bu içerikte yorumunuz olmasını istiyorsanız.
Lütfen üye girişi yapınız.

Üyemiz değilseniz buraya tıklayarak üye olabilirsiniz.

Üye girişi yapmak için buraya tıklayınız.

 
 
 
 Üye Girişi
E-Mail :
Şifre :
Üye değilseniz lütfen üye olmak için tıklayınız
Şifremi Unuttum
Aktivasyon Mailim Gelmedi



 E - Mail Grubu
E-Posta

Ailenizde en sık görülen hastalık hangisidir?
 

kanser

 

kalp hastalıkları

 

astım

 

psikolojik rahatsızlıklar

 

böbrek yetmezliği

 
İhtiyaç Listeleri
Doğum Çantası
Seyahat Listesi

Bu sitede yer alan yazıların tümü, bilgi edinmek isteyen ziyaretçiler için hazırlanmıştır. Bu bilgiler, hiç bir zaman hastalık ve diğer sorunlara yönelik teşhis ve tedavi amaçlı olarak kullanılmamalıdır. Sitede yer alan yazı ve resimlerin kopyalanması, her türlü kullanımı ve bilgilerin uygulanması sonucu gelişen hukuki, ahlaki, mesleki, sağlık ve yaşamsal sorunlar; sadece bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır. Bunlardan dolayı ortaya çıkabilecek hiç bir sorundan site ve yazarları sorumlu kılınamaz.
   
 
  E-Ticaret Sitesi ve Web Sitesi Tasarımı | Webpaketi.com